ריצוף פרקט מעץ אמיתי הוא אפשרות ריצוף פופולרית מזה מאות שנים, ומסיבה טובה. מדובר בבחירה המספקת עמידות לאורך זמן, סגנון וסטייל, ורב-תכליתיות המוסיפים יופי וערך לכל בית או חלל מסחרי.

בחירת סוג העץ הנכון לפרקט

 

כאשר שמדובר בבחירת העץ הנכון עבור רצפת פרקט, יש כמה וכמה שיקולים. הנה כמה מן העצים הפופולריים ביותר המשמשים ברצפת פרקט:

 

עץ אלון: אלון הוא אחד העצים הפופולריים ביותר בשימוש עבור רצפת פרקט. מדובר בעץ קשה, חזק ועמיד, היכול לעמוד בפני תנועות רגליים כבדות. אלון גם זמין במחיר סביר ויש לו מראה נצחי שיכול להשלים כל סגנון קיים של עיצוב פנים. הוא זמין במגוון צבעים, מבהיר עד כהה, וניתן להתאים לו סיומת במגוון צורות, להשגת המראה הסופי הרצוי. 

 

עץ אגוז (Walnut): הוא עץ קשה יפה ועשיר שיכול להוסיף אלגנטיות ותחכום לכל חלל. יש לו צבע כהה ועשיר שיכול להשתנות בין חום בהיר לחום עמוק, וניתן לשלב גימור במגוון דרכים כדי להבליט את היופי הטבעי שלו. אגוז הוא גם עמיד, ויכול לעמוד בפני תנועות רגליים כבדות, מה שהופך אותו לבחירה פופולרית עבור בתים ומרחבים עתירי תנועה.

 

עץ מייפל: מייפל הוא עץ בהיר שיכול להכניס לחדר שלכם תחושה בהירה ופתוחה. הוא עמיד מאוד בפני שריטות ושקעים, מה שהופך אותו לבחירה פופולרית עבור אזורים עם תנועה פיזית גבוהה. מייפל זמין במגוון צבעים, החל חום בהיר עד חום בינוני, וניתן לשלב בו גימור בצורות שונות, בכדי להשיג את המראה הרצוי.

 

עץ טיק: טיק הוא עץ קשה טרופי הידוע בעמידות הגבוהה שלו, ובהתנגדות ללחות. יש לו גוון חם וזהוב שיכול להוסיף חום ואופי לכל חלל. טיק גם עמיד בפני שריטות ושקעים, מה שהופך אותו לבחירה פופולרית עבור אזורים עם  תנועה גבוהה. הוא משמש לעתים קרובות גם בעבודות חיצוניות החשופות תחת כיפת השמיים, שכן יש לו יכולת עמידות גבוהה כאמור גם ללחות ותנאי מזג אוויר שונים.

 

עץ מהגוני: מהגוני הוא עץ בעל צבע חום אדמדם עשיר, היכול להוסיף מגע של יוקרה לכל חדר. הוא גם עמיד ויכול להחזיק מעמד במשך עשרות שנים עם תחזוקה נאותה. מהגוני משמש לעתים קרובות בבתים יוקרתיים וחללים מסחריים, משום שיש לו מראה מתוחכם ואלגנטי. ניתן לשלב בו גימור במספר דרכים כדי להשיג מראה שונה בהתאם לרצוי, החל ממראה מט ועד למראה מבריק. 

 

היתרונות של פרקט עץ אמיתי

 

יפה וייחודי: פרקט מעץ אמיתי זמין במגוון רחב של צבעים, תצורות וסוגי עץ, ומאפשר לכם להשיג מראה ייחודי במרחב שלכם. 

 

עמיד: ריצוף פרקט מעץ אמיתי הוא עמיד מאוד ויכול להחזיק מעמד עשרות שנים, עם תחזוקה נכונה וטיפול מתאים. 

 

מוסיף ערך: התקנת רצפת פרקט מעץ אמיתי יכולה להוסיף ערך כלכלי לבית או למרחב המסחרי שלכם.

 

ורסטילי: רצפת פרקט מעץ אמיתי יכולה לשמש במגוון רחב של חללים, החל מסלונים ביתיים ועד לחדרי שינה. 

 

קל לתיקון: במידה וחלק מריצוף פרקט העץ נפגם, ניתן לתקן או להחליף מבלי לפרק את הרצפה כולה. 

 

החסרונות של פרקט עץ אמיתי

 

יקר: ריצוף פרקט עץ אמיתי יכול להיות יקר יותר לעומת אפשרויות ריצוף אחרות, במיוחד אם אתם בוחרים עץ ברמת גימור גבוהה מה שנקרא high-end, או עץ בעל דפוסים מורכבים.

 

נטייה לשריטות: על רצפת פרקט מעץ אמיתי יכולים להופיע שריטות ושקעים, במיוחד באזורים עתירי תנועה.

 

נדרשת תחזוקה: ריצוף פרקט עץ אמיתי דורש תחזוקה שוטפת, כולל ניקוי וגימור מחדש מדי פעם, בכדי לשמור על המראה הטוב ביותר שלו.

 

רגישות ללחות: ריצוף פרקט מעץ אמיתי יכול להיות רגיש לנזקים וללחות, ולכן הוא לא מומלץ לשימוש במרתפים או באזורים לחים אחרים.

 

תחזוקת פרקט עץ אמיתי

 

תחזוקה נכונה וניקוי חשובים כדי לשמור על רצפת פרקט עץ אמיתי במראה הטוב ביותר שלה שנים ארוכות קדימה. הנה כמה טיפים שכדאי לזכור:

 

עצות כלליות לתחזוקה:

 

לטאטא או לשאוב את רצפת הפרקט באופן קבוע כדי להסיר לכלוך ופסולת.

השתמשו ברפידות רהיטים מתחת לרגליים של הכיסאות, השולחנות, והרהיטים האחרים כדי למנוע שריטות ושקעים. יש לשמור על הרצפה יבשה ולהימנע מחשיפה ללחות עודפת, משום שהדבר עלול לגרום נזק. 

 

עצות לניקוי:

 

יש לנגב באופן מיידי אחרי שפיכת נוזלים, כדי למנוע נזקים וכתמים.השתמשו בסמרטוט או בד לח כדי לנקות את רצפת הפרקט, אך שימו לב שהמטלית לא ספוגה במים יתר על המידה, שכן מים ולחות עלולים להסב נזק לפרקט. 

השתמשו בניקוי ניטרלי מבחינת רמ pH שתוכנן במיוחד עבור רצפות עץ. הימנעו משימוש בכימיקלים קשים או בחומרי ניקוי שוחקים, שכן הם עלולים להסב נזק לגימור.

 

עצות לליטוש וגימור מחדש:

 

עם הזמן, רצפת הפרקט עלולה לקבל מראה בעל שריטות או מראה "משעמם" משום אובדן הברק המקורי שלה. כדי לשחזר את הברק, ניתן להשתמש פוליש רצפת עץ קשה.

אם רצפת הפרקט שלכם ניזוקה קשות או נשחקה, ייתכן שיהיה צורך לבצע בה גימור מחדש. גימור מחדש כרוך בהחלקת  פני השטח של הריצוף ומריחת גימור חדש. תהליך זה דורש איש מקצוע, שיכול לחסוך לכם זמן כמו גם חשובה המומחיות משום שלא מדובר בדבר שהוא קל לביצוע על ידי כל אחד.

 

איך מנקים פרקט אמיתי?

 

לטאטא או לשאוב את הרצפה: לפני שתתחילו לנקות את רצפת הפרקט, חשוב להסיר כל לכלוך רופף או פסולת. תוכלו לעשות זאת עם מטאטא  או באמצעות שואב אבק עם חיבור לרצפה קשה. הקפידו להשתמש במטאטא רך או חיבור ואקום, כדי למנוע שריטות על פני השטח של הריצוף.

 

השתמשו בניקוי ניטרלי pH: כאשר מדובר בניקוי רצפת פרקט עץ אמיתית, חשוב להשתמש בניקוי ניטרלי מבחינת רמת הpH, כזה שתוכנן במיוחד לשימוש על רצפות עץ. שימוש עם כימיקלים קשים או חומרי ניקוי שוחקים עלול לגרום נזק לגימור הריצוף, לכן עדיף להימנע מכך. ישנם סוגים רבים של ניקוי רצפה מעץ זמינים על המדפים, וכדי להיות בטוח מבחינת התאמה לריצוף, חשוב לבחור אחד התואם את סוג הריצוף שלכם ולהקפיד אחר הוראות היצרן המופיעות על גבי תווית חומר הניקוי.

 

דללו את המנקה: לאחר שבחרתם חומר ניקוי מתאים, ערבבו אותו עם מים בהתאם להוראות שעל הבקבוק. חשוב להשתמש ביחס הדילול המומלץ כדי למנוע נזק לריצוף. שימוש ביותר מדי מים נקיים או מעט מדי יכול להשאיר משקעים על פני השטח של הריצוף, אשר עלולים להיות קשים להסרה. 

 

הכנת חומר הניקוי: יש לטבול סמרטוט או בד לתוך דלי הניקוי ולסחוט כל עודף של  מים. התחילו לנקות את הרצפה, בחלקים קטנים בכל פעם. הימנעו משימוש במים עודפים על הרצפה, משום שהדבר יכול  לגרום לנזק. הקפידו לעקוב אחר ההוראות שעל התווית לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

 

יבשו את הרצפה: לאחר הניקוי, חשוב לייבש את הרצפה ביסודיות כדי למנוע נזקי מים. השתמשו במטלית יבשה או בסמרטוט כדי להסיר מים עודפים מהרצפה. ודאו שהרצפה יבשה לחלוטין לפני הליכה עליה.

 

ריצוף פרקט: עם הזמן, ריצוף הפרקט עלול להראות שרוט או משעמם. במידה וזה קורה, ייתכן שיהיה עליכם לחדש את הריצוף. גימור מחדש כרוך בהחלקה על פני השטח של הריצוף ומריחת גימור חדש. תהליך זה צריך להיעשות על ידי איש מקצוע, משום שהוא יכול להיות קשה וגוזל זמן. גימור מחדש יכול לעזור לשחזר את הברק והיופי של רצפת הפרקט שלכם, ולהאריך את תוחלת החיים שלה.

 

פרקט עץ אמיתי מחיר

 

המחיר של רצפת פרקט מעץ אמיתי יכול להשתנות בהתאם למספר גורמים, כולל סוג העץ, דפוס הפרקט ואיכות החומרים. הנה כמה גורמים שיכולים להשפיע על המחיר של ריצוף פרקט עץ אמיתי:

 

סוג העץ: סוג העץ שתבחרו עבור רצפת הפרקט שלכם יכול להשפיע מאוד על המחיר. עץ קשה כמו אלון, אגוז, עץ טיק נוטים להיות יקרים יותר לעומת עצים רכים, softwoods, למשל אורן או אשוח.

 

דפוס הפרקט: הדפוס של רצפת הפרקט יכול גם להשפיע על המחיר. תבניות מורכבות יותר, כגון צורות של כוכב או שברון, יכולות להיות יקרות יותר מאשר תבניות פשוטות יותר כמו אריגת סל או לבנים.

 

איכות החומרים: איכות החומרים המשמשים ברצפת הפרקט יכולה גם היא להשפיע על המחיר. חומרים באיכות גבוהה יותר, כמו עץ בעבודה ידנית או יציקת עץ, יכולים להיות יקרים יותר מחומרים סטנדרטיים.

 

התקנה: עלות ההתקנה יכולה גם להשפיע על המחיר של רצפת פרקט עץ. התקנת רצפת פרקט יכולה להיות תהליך מורכב, וחשוב לשכור איש מקצוע כדי להבטיח שההתקנה מתבצעת כראוי. עלות ההתקנה עשויה להשתנות בהתאם למורכבות העבודה ולאזור מגורים.

 

ככלל, רצפת פרקט מעץ אמיתי יכולה להיות יקרה יותר לעומת סוגים אחרים של ריצוף, כמו למשל שטיח או ציפוי למינט. עם זאת, חשוב לזכור כי רצפת פרקט היא השקעה לטווח ארוך שיכולה להוסיף ערך כלכלי ויופי לבית או לחלל המסחרי שלכם. העלות של ריצוף פרקט מעץ אמיתי יכולה לנוע בין 20 ש"ח – 100 ש"ח למטר מרובע, תלוי בגורמים שהוזכרו כאן. חשוב לשקול את התקציב ואת איכות החומרים בעת בחירת רצפת פרקט עץ אמיתי עבור החלל שלכם.

יוסי שוורץ מומחה לפרקטים וחיפויים
יוסי שוורץ
שלושת העולמות

מנהל מקצועי של פורום פרקטים

חברת שלושת העולמות מובילה בתחום החיפויים, פרקטים, שטיחים, פי.וי.סי, מדה מתפלסת, מיקרוטופינג מעל ל-30 שנות עשייה. בחברה מתמחה במכירת חומרי חיפוי בסגנון שונה וייחודי וכן בהתקנתם בבית העסק/לקוחות פרטיים – פרקטים במחירים משתנים, שטיחים מקיר לקיר איכותיים, ובצבעים מרהיבים המותאמים לכל בית עסק או לקוח פרטי וכן פי.וי.סי בשלל צבעים ומדה מתפלסת. למידע נוסף על החברה ופעילותה

שאלות גולשים מהפורום בנושא פרקט עץ אמיתי

פרקט לדירה שכורה.

יש לי כמה שאלות בעקבות קריאה כאן בפורום וברשת בכלל. 1.מה ההבדל בין פרקט למינציה לבין עץ בגדול? האם זה כמו מותג "להתהדר שיש לי פרמיום " או יש הבדל אמיתי לטובת העץ בויזואליות, תחושה וכו'? . 2.סוג...

הודעות בפורום פורום פרקטים 04/07/2020
פרקט מחברת רב-בריח ועוד שאלות

שלום, אני מעוניין לרכוש פרקט עץ אמיתי לכל הבית. 1. האם מומלץ או עדיף להתרחק מרכישת פרקט מחברת רב-בריח ? לא ידעתי בכלל שהם מוכרים פרקטים וזה הפתיע אותי. 2. כמו כן - שיטת החיבור שלהם היא אמנם...

הודעות בפורום פורום פרקטים 02/02/2020
עץ או למיניציה

ערב טוב אנחנו כרגע בודקים ברצינות  אופציה של פרקט בקומה העליונה. יש את האופציה של פרקט מעץ אמיתי של חברת par-ky.  שכבת עץ 0.6 ממ. + 8 שכבות לקה ב120 לא כולל התקנה וללא מעמ. ויש אופציה של...

הודעות בפורום פורום פרקטים 07/07/2016
EGGER פרקט

היי, קוראים לי יהודית ועד כה היה לי PVC דמוי פרקט בבית, עכשיו אני רוצה להחליף לפרקט אמיתי. אשמח לקבל מידע על פרקט EGGER מאיזה סוג עץ זה ומה מידת השחיקה שלו. תודה

הודעות בפורום פורום פרקטים 24/01/2015