רצפת פרקט הייתה בחירה פופולרית עבור בעלי בתים מזה שנים רבות, ויש סיבה טובה לכך. העיצוב העשיר והעמידות את האפשרות של פרקט בחדר השינה לאפשרות נהדרת עבור חדרים עם מידת תנועה גבוהה יחסית, כמו חדרי השינה בבית והמסדרון. אבל האם שקלתם לשלב רצפת פרקט בחדר השינה שלכם?

פרקט מומלץ לחדר שינה

 

כשמדובר בבחירת סוג הפרקט לחדר השינה, יש כמה אפשרויות שניתן לשקול:

 

ריצוף פרקט מוצק-מלא: מדובר בסוג פרקט העשוי מעץ מלא ועמיד ביותר. ניתן לשייף ולחדש אותו מספר פעמים, מה שיכול להאריך את תוחלת החיים שלו באופן משמעותי. ריצוף פרקט מלא יכול גם לתרום לשווי הכספי של הבית.

 

רצפת פרקט מתועשת: מדובר בפרקט עהשוי משכבות של פורניר ודיקט, מה שהופך אותו ליציב יותר ועם פחות פוטנציאל להתרחבות או כיווץ כתוצאה משינויי טמפרטורה ולחות. רצפת פרקט מתועשץ היא גם זולה יותר לעומת רצפת פרקט מלא, מה שהופך אותה לאופציה ידידותית יותר מהבחינת התקציב.

 

ריצוף פרקט משוחזר: פרקט העשוי מעץ ששוחזר ממבנים ישנים, אסמים ומבנים אחרים. ריצוף פרקט זה יכול להוסיף מראה ייחודי וכפרי לחדר השינה, והוא גם ידידותי לסביבה.

 

בסופו של דבר, בחירת פרקט לחדר שינה תלויה בהעדפות האישיות שלכם, בתקציב ובעיצוב החלל שלכם. רצפת פרקט מוצקה היא אפשרות קלאסית ועמידה, בעוד שריצוף פרקט תעשייתי הוא חלופה זולה יותר שעדיין יכולה לספק מראה ותחושה דומים. ריצוף פרקט משוחזר הוא בחירה מצוינת עבור אלה המעוניינים באפשרות ריצוף ייחודית וידידותית לסביבה.

 

כיצד לעצב את חדר השינה עם פרקט?

 

 

עיצוב חדר השינה עם רצפת פרקט יכול ליצור מראה יפה ואחיד. הנה כמה טיפים על איך לעצב את חדר השינה שלכם עם רצפת פרקט:

 

תיאום צבעים: קחו בחשבון את הצבע של רצפת הפרקט בבחירת תמהיל הצבעים לחדר השינה שלכם. בחירה בצבעים משלימים מאפשרת להבליט את היופי של הריצוף, מבליטים את יופיו של הריצוף, או דווקר בחירה בצבעים מנוגדים שמביאה למראה מעוצב נועז יותר. אם אתם לא בטוחים לגבי בחירת הצבע, תוכלו להיעזר בגלגל צבעים, או להתייעץ עם מעצב פנים.

 

רהיטים ואביזרים: בבחירת רהיטים ואביזרים, חשוב לקחת בחשבון גם המראה העיצובי של רצפת הפרקט. יש מראה עיצובי שיתאים עבורו בחירת רהיטים עם קווים נקיים ודקורציה מינימאלית, ולעתים מתאימה גם השלמה לצורות גיאומטריות. ניתן גם להשתמש באביזרים משלימים כמו כריות, וילונות ומצעים כדי ליצור מראה עיצובי אחיד. 

 

תאורה: תאורה יכולה לשחק תפקיד משמועתי באופן שבו רצפת הפרקט משתקפת בחדר השינה. תוכלו לשקול להוסיף אלמנט של אור המדגיש את היופי של הרצפה, או להוסיף מנורות רצפה ומנורות שולחן כדי ליצור אווירה חמימה ונעימה. אפשר גם להתקין מתגי עמעום כדי לשלוט בבהירות של התאורה וליצור אווירה מרגיעה.

 

חלקי הדגשה: הוספת הדגשות כמו שטחים למשל, פרטי אומנות וצמחים יכולים גם הם ליצור מראה עיצובי מלוכד של החדר. תוכלו לשקול לשלב שטיח מקיר לקיר כדי להדגיש את המרחבים, או להוסיף פריט אומנוי דומיננטי על אחד המוקדים בקירות. צמחים יכולים גם להוסיף אלמנט טבעי לחדר, ויכולים לעזור לטהר את האוויר וליצור אווירה מרגיעה.

 

לשמור על פשטות: בעוד רצפת פרקט יכול להיות בולטת מאוד בפני עצמה, חשוב שלא להציף את החדר עם יותר מדי אלמנטים עיצוביים. כדאי לשמור על עיצוב פשוט ומינימליסטי, תוך שימוש רק בכמה אלמנטים בולטים, כדי ליצור מראה מלוכד. זה יעזור להדגיש את הנוכחות של רצפת הפרקט, תוך יצירת מרחב מרגיע ונוח.

 

היתרונות והחסרונות של פרקט לחדר שינה

 

כאשר שוקלים הוספת רצפת פרקט לחדר שינה, חשוב לקחת בחשבון את היתרונות והחסרונות כדי להחליט אם זו הבחירה הנכונה עבור החלל בבית. הנה כמה יתרונות וחסרונות של רצפת פרקט עבור חדרי שינה:

יתרונות:

 

עמידות: רצפת פרקט היא עמידה מאוד בפני תנועות רגליים כבדות, מה שהופך אותה לאפשרות פרקטית לחדרי שינה.

 

אסתטיקה: רצפת פרקט יכולה להוסיף מראה מסוגנן ואלגנטי לחדר השינה שלכם, עם מגוון  אפשרויות של עיצוב והדפסה. 

 

נוחות: רצפת פרקט היא חמה ונוחה כבסיס לרגליים, מה שהופך אותה לבחירה נוחה לחדרי השינה.

 

תחזוקה קלה: ריצוף פרקט היא קלה יחסית לתחזוקה, ועם שגרת ניקוי קבועה ושיוף אחת לתקופה, ניתן לשמור על מראה טוב ביותר. 

 

ערך מוסף: התקנת רצפת פרקט בחדר השינה שלך יכול להעלות את השווי של הבית, ולהפוך אותו להשקעה כדאית. 

 

חסרונות:

 

עלות: ריצוף פרקט יכול להיות יקר יותר בהשוואה לאפשרויות ריצוף אחרות, במיוחד אם בוחרים באפשרות עץ מלא.

 

התקנה: ריצוף פרקט עלול להיות קשה יותר להתקנה ביחס לאפשרויות ריצוף אחרות, שכן נדרש ציוד מיוחד לשם כך ומיומנות. 

 

רעש: ריצוף פרקט יכול להיות רועש, כאשר דורכים עליו ונשמעות חריקות או רעשי דריכה. 

 

רגישות ללחות: רצפת פרקט יכולה להיות רגישה ללחות, וייתכן שיהיה צורך לאטום או לטפל בה כדי למנוע עיוות או נזק.

 

בידוד מוגבל: רצפת פרקט אינה מספקת בידוד רב עוצמה כמו אפשרויות ריצוף אחרות, מה שיכול להוביל לחדר שינה קריר ופחות נעים בחורף.

 

עם התחשבות אלה היתרונות והחסרונות, ניתן לקבוע אם רצפת פרקט היא הבחירה הנכונה עבור חדר השינה שלכם. אמנם הדבר יכול להוסיף יופי ועמידות למרחב הפנימי של הבית, אבל חשוב לשקול את העלויות, כמו גם את היתרונות והחסרונות האפשריים לפני קבלת החלטה.

 

דמוי פרקט לחדר שינה

 

אם אתם מעוניינים באפשרות ריצוף המספקת את המראה של פרקט ללא עלות או דרישות התקנה, יש כמה חלופות שניתן לשקול:

 

ריצוף למינציה: ריצוף למינציה הוא חלופה חסכונית לריצוף פרקט שיכול לחקות את המראה והתחושה של עץ. זה קל להתקין ולתחזק, מה שהופך אותו לבחירה מצוינת עבור חדרי שינה.

 

רצפת ויניל יוקרתית: ריצוף ויניל יוקרתי הוא אפשרות רב-תכליתית שיכולה לחקות את המראה של סוגי ריצוף שונים רבים, כולל פרקט. הוא עמיד, עמיד למים, וקל להתקנה, מה שהופך אותו לבחירה פופולרית עבור חדרי שינה.

 

אריחי קרמיקה או פורצלן דמוי מעץ: אריחי קרמיקה או פורצלן להם מראה דומה לעץ, יכולים להיות אפשרות מצוינת עבור אלה שרוצים את המראה של הפרקט, אך  ללא דרישות תחזוקה. העמידות של האריחים, קלות הניקוי, והאפשרות לשלב זאת עם  חימום תת רצפתי, הופכת את האפשרות הזו לבחירה מצוינת עבור חדרי שינה.

 

בסופו של יום, האפשרות הטובה ביותר דמוית פרקט עבור חדר השינה שלכם  תלויה בהעדפות האישיות שלכם, התקציב, ובעיצוב של החלל. למינט ורצפת ויניל יוקרתית הן אפשרויות זולות ועם תחזוקה נמוכה, היכולות לספק מראה דומה לפרקט, בעוד שאריחי קרמיקה או פורצלן דמויי עץ הם אפשרות עמידה וקלה לניקוי שיכולה לספק אסתטיקה דומה.

יוסי שוורץ מומחה לפרקטים וחיפויים
יוסי שוורץ
שלושת העולמות

מנהל מקצועי של פורום פרקטים

חברת שלושת העולמות מובילה בתחום החיפויים, פרקטים, שטיחים, פי.וי.סי, מדה מתפלסת, מיקרוטופינג מעל ל-30 שנות עשייה. בחברה מתמחה במכירת חומרי חיפוי בסגנון שונה וייחודי וכן בהתקנתם בבית העסק/לקוחות פרטיים – פרקטים במחירים משתנים, שטיחים מקיר לקיר איכותיים, ובצבעים מרהיבים המותאמים לכל בית עסק או לקוח פרטי וכן פי.וי.סי בשלל צבעים ומדה מתפלסת. למידע נוסף על החברה ופעילותה

שאלות גולשים מהפורום בנושא פרקט לחדר שינה

פרקט לחדר שינה

האם פרקט מעץ מלא מתאים לחדר שינה, קיבלתי כמה דיעות בנושא ואני לא ממש יודעת מה להחליט. אני אשמח לעזרה

הודעות בפורום פורום פרקטים 20/09/2014
פרקט לחדר השינה

מתלבטים בין שטיח מקיר לקיר לבין פרקט לחדר שינה.. איזה מסוגי הפרקטים אתה חושב שהכי מתאים לחדר שינה? (בסלון אנחנו עושים ריצוף רגיל)

הודעות בפורום פורום פרקטים 15/01/2020
מחיר פרקט לחדרי שינה

כמה עולה פרקט, אנחנו צריכים  פרקט ל-3 חדרי שינה, בסה"כ של כ-40 מטר ורצינו לדעת כמה אמור לעלות כולל התקנה?

הודעות בפורום פורום פרקטים 19/04/2019
פרקט מומלץ לחדר שינה

אנחנו רוצים להחליף ריצוף בחדרים ומתלבטים לגבי פרקט לחדר שינה, חשוב לציין שזה חדר עם המון רהיטים -מיטה, ארון, כורסא, שידות ולא בטוח שפרקט או דמוי פרקט יהיה בחירה אופטימאלית, אשמח לחוות...

הודעות בפורום פורום פרקטים 05/02/2019
פרקט לחדר סלון והשינה

אני מתלבטת אם לעשות פרקט בסלון ובחדרי השינה, כאשר בסלון זה מסיבו עיצוביות נטו כי זה נראה שתורם למראה הכללי ובחדרי השינה מסיבות פרקטיות- לצורך בידוד- גם אצלנו בחדר וגם בחדר הילדים. ראיתי כתבה על...

הודעות בפורום פורום פרקטים 19/07/2014
פרקט או שטיח מקיר לקיר?

שלום , יש לי חדר שינה עם מקלחת  בגודל 12 מ"ר (כמעט) הדירה שכורה ויש כרגע חוזה לשנה בתוקף. אני מעוניין בחיפוי רצפת הטרצו בשטיח מקיר לקיר  או פרקט . ורציתי לדעת מה יותר מתאים ומה סדר גודל העלות...

הודעות בפורום פורום פרקטים 31/07/2021
פרקט או שטיח מקיר לקיר?

שלום , יש לי חדר שינה עם מקלחת  בגודל 12 מ"ר (כמעט) הדירה שכורה ויש כרגע חוזה לשנה בתוקף. אני מעוניין בחיפוי רצפת הטרצו בשטיח מקיר לקיר  או פרקט . ורציתי לדעת מה יותר מתאים ומה סדר גודל העלות...

הודעות בפורום פורום פרקטים 31/07/2021
פרקט לדירה שכורה.

יש לי כמה שאלות בעקבות קריאה כאן בפורום וברשת בכלל. 1.מה ההבדל בין פרקט למינציה לבין עץ בגדול? האם זה כמו מותג "להתהדר שיש לי פרמיום " או יש הבדל אמיתי לטובת העץ בויזואליות, תחושה וכו'? . 2.סוג...

הודעות בפורום פורום פרקטים 04/07/2020