מרפסת יכולה להיות מקום מפלט נעים של שלווה, בלב העיר ההומה או בסביבה פרברית וכפרית. בין אם המרפסת שלכם גדולה או קטנה, חשוב ליצור חלל חיצוני שהוא אסתטי ופונקציונלי. דרך אחת לשפר את המראה של המרפסת הוא באמצעות ריצוף דמוי פרקט. זהו סוג של ריצוף ההופך פופולרי יותר ויותר למרפסות בשל העמידות, התחזוקה קלה, והיכולת לאפשר לעצמכם את הבחירה הזו לאור המחיר הנוח.

מה זה ריצוף דמוי פרקט?

 

ריצוף דמוי פרקט הוא סוג של ריצוף המעוצב בסגנון דומה לריצוף פרקט מסורתי. הוא עשוי בדרך כלל מחומרים כגון עץ מרוכב (שבבי עץ עם עיסת דבק), PVC, או פלסטיק, כאשר ריצוף דמי פרקט זמין במגוון של צבעים ותבניות. בעוד שריצוף פרקט עשוי מעץ מלא, הרי שריצוף דמוי פרקט עשוי מחומרים מתועשים, מה שהופך אותו לעמיד יותר, כמו גם העובדה שהוא פחות רגיש ללחות ורטיבות. זה הופך את האפשרות זו לבחירה אידיאלית עבור מרפסות וחללים חיצוניים אחרים. ריצוף דמוי פרקט הוא גם זול יותר מריצוף פרקט מסורתי, מה שהופך אותו לבחירה פופולרית עבור תקציבים נמוכים יותר, ולמי שמבקש למרות זאת להשיג את המראה של ריצוף פרקט מעץ אמיתי

 

סוגי ריצוף דמוי פרקט

 

ריצוף דמוי פרקט מעץ מורכב: סוג זה של ריצוף עשוי מתערובת של סיבי עץ, פלסטיק וחומר מקשר. הוא עמיד, אינו רגיש ללחות וקרינת UV, ומגיע במגוון דוגמאות וצבעים.

 

ריצוף דמוי פרקט PVC: ריצוף PVC הוא סוג של ריצוף ויניל שנועד להיראות כמו עץ אמיתי. הוא עמיד בפני מים ושריטות וניתן לניקוי בקלות.

 

ריצוף דמוי פרקט פלסטיק: סוג זה של ריצוף עשוי מתערובת של סיבי פלסטיק ועץ. הוא עמיד, דורש מעטה, ויכול לעמוד בצורה טובה בפני פגעי מזג האוויר.

 

ריצוף דמוי פרקט למינציה: פרקט למינציה עשוי משכבות של עץ ושרף. הוא זול, קל להתקנה וזמין במגוון דוגמאות וצבעים.

 

ריצוף דמוי פרקט עץ מתועש: ריצוף עץ זה עשוי משכבות של פורניר עץ המוצמדות יחד עם דבק. הוא עמיד, אינו רגיש ללחות,  ובעל מראה כמו של עץ אמיתי.

 

ההבדלים בין ריצוף דמוי פרקט לפרקט רגיל

 

חומרים: רצפת פרקט מסורתית עשויה מעץ מלא, בעוד ריצוף דמוי פרקט עשוי מחומרים מתועשים כמו עץ מרוכב (עיסת שבבי עץ ודבק), PVC, או פלסטיק.

 

עמידות: ריצוף דמוי פרקט הוא לרוב עמיד יותר לעומת רצפת פרקט מסורתית. כך, הוא עמיד בפני לחות, שריטות, וסוגים אחרים של בלאי שיכולים לפגוע ברצפת הפרקט המסורתית העשויה מעץ מלא. 

 

התקנה: ריצוף דמוי פרקט הוא בדרך כלל קל יותר להתקנה מאשר רצפת פרקט אמיתית. ניתן להתקין תוך שימוש במערכת מנעול לחיצה, מה שהופך אותו בחירה פופולרית עבור פרויקטים של עשה זאת בעצמך – DIY.

 

עלות: ריצוף דמוי פרקט הוא בדרך כלל זול יותר מאשר רצפת פרקט מסורתית. הסיבה לכך היא שהוא עשוי מחומרים מתועשים, שהם זולים יותר לעומת עץ מלא.

 

תחזוקה: ריצוף דמוי פרקט בדרך כלל קל יותר לתחזוקה מאשר ריצוף פרקט מסורתי. ניתן לנקות אותו עם מטלית לחה או סמרטוט, בעוד שריצוף פרקט מסורתי דורש ניקוי ותחזוקה מיוחדים.

 

האם ניתן להשתמש בריצוף דמוי פרקט לכל סוגי המרפסות?

 

כן, ריצוף דמוי פרקט יכול לשמש לרוב סוגי המרפסות. יחד עם זאת, חשוב לקחת בחשבון את הגודל והצורה של המרפסת, כמו גם את תנאי האקלים המקומיים, לפני בחירת חומר הריצוף. ריצוף דמוי פרקט מתאים בדרך כלל למרפסות בכל הגדלים והצורות, אך במידה והמרפסת שלכם גדולה באופן חריג או בעלת צורה לא סדירה, ייתכן שיהיה עליכם לנקוט אמצעי זהירות נוספים בעת התקנת הריצוף כדי להבטיח שהיא נתמכת כראוי.

 

חשוב גם לשקול את תנאי האקלים המקומיים לפני בחירת החומר. ריצוף דמוי פרקט בדרך כלל עמיד בפני לחות ורטיבות, אך אם אתם גרים באזור עם רמות גבוהות של גשם או לחות, ייתכן שיהיה עליכם לנקוט צעדים נוספים כדי להגן על הריצוף מפני נזקי מים. בנוסף, אם המרפסת שלך חשופה לאור שמש ישיר לפרקי זמן ארוכים, ייתכן שיהיה עליך לבחור חומר ריצוף  שהוא עמיד לקרינת UV כדי למנוע דהייה ושינויי צבע לאורך זמן.

 

היתרונות של ריצוף דמוי פרקט למרפסת

 

עמידות: ריצוף דמוי פרקט נועד להתמודד בצורה טובה בחשיפה לפגעי מזג האוויר, מה שהופך אותו לעמיד ביותר. הוא עמיד בפני לחות, שריטות וסוגים אחרים של בלאי, מה שאומר שהוא יחזיק מעמד זמן רב יותר לעומת אפשרויות ריצוף מסורתיות.

 

תחזוקה קלה: ריצוף דמוי פרקט קל לניקוי ותחזוקה. ניתן לנקות אותו עם מטלית לחה או סמרטוט, והוא לחא דורש מוצרי ניקוי או ציוד מיוחדים.

 

אסתטיקה: ריצוף דמוי פרקט זמין במגוון רחב של צבעים ודפוסים, מה שהופך אותו לכך שהוא קל להתאמה ולעיצבו הקיים, כדי לקבל מראה ואתסטיקה רצויים. הדבר יכול להוסיף מגע של אלגנטיות וסטייל למרפסת שלכם.

 

עלות נוחה לכיס: ריצוף דמוי פרקט הוא בדרך כלל זול יותר מאשר רצפת פרקט מסורתית. הסיבה לכך היא שהוא עשוי מחומרים תעשייתיים, שהם פחות יקרים מעץ מלא.

 

התקנה: ריצוף דמוי פרקט קל להתקנה, אפילו לחובבי DIY (עשה זאת בעצמך) ניתן להתקין אותו באמצעות מערכת Click-lock, כלומר אין צור בכלי עבודה מיוחדים או במומחיות לצורך ההתקנה.

 

כמה זמן מחזיק ריצוף דמוי פרקט למרפסת?

 

אורך החיים של ריצוף דמוי פרקט במרפסות משתנה בהתאם למספר גורמים, כולל איכות חומר הריצוף, תהליך ההתקנה ורמת התחזוקה. עם זאת, עם התקנה ותחזוקה נאותים, ריצוף דמוי פרקט במרפסות יכול להאריך חיים שנים רבות.

 

ככלל, ריצוף פרקט באיכות גבוהה יכול להחזיק בין 10 ל 20 שנים או יותר כאשר מדובר על מרפסת, בהתאם לגורמים שהוזכרו כאן. חשוב לעקוב אחר המלצות היצרן לטיפול ותחזוקה כדי לסייע לריצוף דמוי פרקט להאריך שנים ארוכות. זה כולל ניקוי ותחזוקה שוטפים של הריצוף, הימנעות מחשיפה לטמפרטורות ולחות קיצוניות, והגנה על הריצוף מפני שריטות וסוגים אחרים של בלאי.

 

איך לנקות ריצוף דמוי פרקט?

 

הנה כמה טיפים לניקוי ושמירה על רצפת פרקט למרפסות באנגלית:

 

לטאטא או לשאוב את הריצוף באופן קבוע, כדי להסיר לכלוך ופסולת.

 

השתמשו מטלית לחה או סמרטוט כדי לנקות את הריצוף, והימנעו משימוש בכמויות מוגזמות של מים.

 

הימנעו משימוש במוצרי ניקוי או כלי ניקוי שוחקים וגסים, שכן הם עלולים לגרד או להזיק לריצוף.

 

יש לנגב כל נוזל שנשפך או כתם שנותר באופן מיידי, בכדי למנוע מהם לחלחל לתוך הריצוף.

 

השתמשו בחומר ניקוי קל או בחומר ניקוי ייעודי לרצפת פרקט, כדי לנקות כתמים עקשנים או לכלוך.

 

הגנו על הריצוף מפני אור שמש ישיר, שכן חשיפה ממושכת לקרינת UV עלולה לגרום לדהייה ולשינוי צבע לאורך זמן.

 

הימנעו מגרירת רהיטים כבדים או חפצים אחרים על פני הריצוף, מכיוון שהדבר עלול לגרום לשריטה או נזק.

 

מפעם לפעם  יש להבריק או לחדש את הריצוף כדי להחזיר את הברק ולהגן עליו מפני שחיקה.

 

ריצוף דמוי פרקט למרפסת מחיר

 

המחיר של ריצוף דמוי פרקט למרפסת יכול להשתנות בהתאם למספר גורמים, כולל הסוג והאיכות של חומר הריצוף, הגודל והצורה של המרפסת, ועלות ההתקנה.

 

בדרך כלל, ריצוף דמוי פרקט הוא זול יותר לעומת רצפת פרקט מסורתית, שכן שהוא עשוי מחומרים מתועשים כגון עץ מרוכב, PVC, או פלסטיק. המחירים יכולים לנוע בין 7ש"ח עד 20 ש"ח לכל מטבר מרובע עבור חומרים באיכות סטנדרטית, ועד 40 ש"ח או יותר לכל מטר מרובע, כאשר מדובר בחומרים באיכות שהיא גבוהה יותר.

 

בנוסף למחיר של חומר הריצוף, יש גם לקחת בחשבון את עלות ההתקנה. עלות ההתקנה עשויה להשתנות בהתאם למורכבות הפרויקט ולניסיון של איש המקצוע. חלק מבעלי הבתים עשויים לבחור להתקין את הריצוף בעצמם כדי לחסוך כסף, בעוד שאחרים עשויים להעדיף לשכור את שירותיו של איש מקצוע כדי להבטיח שהריצוף יותקן כראוי.

 

בסך הכל, העלות של ריצוף דמוי פרקט למרפסות יכולה לנוע בין כמה אלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים,  בהתאם לגורמים שהוזכרו כאן. חשוב לבצע השוואת מחירים בין הספקים והמתקינים השונים, בכדי למצוא את אפשרות הבחירה הטובה והמשתלמת ביותר עבורכם. 

יוסי שוורץ מומחה לפרקטים וחיפויים
יוסי שוורץ
שלושת העולמות

מנהל מקצועי של פורום פרקטים

חברת שלושת העולמות מובילה בתחום החיפויים, פרקטים, שטיחים, פי.וי.סי, מדה מתפלסת, מיקרוטופינג מעל ל-30 שנות עשייה. בחברה מתמחה במכירת חומרי חיפוי בסגנון שונה וייחודי וכן בהתקנתם בבית העסק/לקוחות פרטיים – פרקטים במחירים משתנים, שטיחים מקיר לקיר איכותיים, ובצבעים מרהיבים המותאמים לכל בית עסק או לקוח פרטי וכן פי.וי.סי בשלל צבעים ומדה מתפלסת. למידע נוסף על החברה ופעילותה