ברוכים הבאים למאמר על נושא פרקט תלת שכבתי. רצפת פרקט הייתה בחירה פופולרית במשך שנים רבות, אבל עיצוב פרקט תלת-שכבתי הוא פיתוח חדש יחסית אשר צבר פופולריות במהירות בשל עמידותו, העלות האפקטיבית והרבגוניות שלו.

היתרונות של פרקט תלת שכבתי

 

פרקט בעל שלוש שכבות מציע מספר יתרונות על פני סוגים אחרים של ריצוף. אלה כוללים:

 

עמידות ואריכות ימים: פרקט בעל שלוש שכבות מורכב משלוש שכבות עץ, שכל אחת מהן מספקת חוזק ועמידות נוספת. השכבה העליונה, או שכבת הבלאי, עשויה מעץ איכותי שיכול לעמוד בפני תנועת רגליים כבדה ולהתנגד לבלאי. השכבה האמצעית, או שכבת הליבה, עשויה בדרך כלל מעץ רך או דיקט, המספק יציבות וכוח נוספים. השכבה התחתונה, או שכבת הגיבוי, עשויה גם היא מעץ רך או דיקט, אשר מסייע במניעת עיוות ומוסיף עמידות לריצוף. כתוצאה מכך, פרקט בעל שלוש שכבות ידוע בתוחלת החיים הארוכה שלו, מה שהופך אותו להשקעה חסכונית עבור כל חלל.

 

חסכוני: פרקט תלת-שכבתי זול יותר מרצפת עץ קשה מסורתית, משום שהוא משתמש בעץ קשה באיכות נמוכה יותר לשכבה העליונה, ורך או דיקט לשכבות האמצע והגיבוי. זה הופך אותו לאופציה מצוינת עבור אלה שרוצים את העמידות והיופי של רצפת עץ קשה אבל קצרים בתקציב. בנוסף, קל להתקין פרקט בעל שלוש שכבות, אשר יכול לחסוך בעלויות העבודה בהשוואה לסוגים אחרים של ריצוף עץ קשה.

 

ידידותי לסביבה: פרקט תלת שכבתי עשוי מחומרים ברי קיימא ומשתמש בתהליך ייצור יעיל יותר מאשר ריצוף עץ מסורתי. השכבה העליונה עשויה מפרוסה דקה יותר של עץ מאשר ריצוף עץ קשה מסורתי, כלומר פחות עצים נדרשים כדי לייצר את אותה כמות של ריצוף. בנוסף, השימוש בעץ רך או בדיקט לשכבות האמצע והגיבוי מפחית את הפסולת ומשתמש בפחות משאבים מאשר עץ מוצק. לבסוף, פרקט בעל שלוש שכבות יכול להיות ממוחזר בסוף תוחלת החיים שלו, ובכך להפחית את ההשפעה הסביבתית שלו עוד יותר.

 

עיצוב רב-תכליתי: פרקט בעל שלוש שכבות מגיע במגוון רחב של סגנונות, צבעים וגימורים, מה שמקל על התאמה לכל עיצוב וסגנון. השכבה העליונה יכולה להיות בצבע כדי להתאים לצבע של הרהיטים הקיימים, או שניתן להשאיר אותה טבעית כדי להציג את היופי של העץ הקשה. בנוסף, בפרקט בעל שלוש שכבות אפשר להוסיף גימור של לקה, שמן מוברש או מעושן כדי ליצור מגוון מרקמים וגימורים.

 

הסבר על השכבות של פרקט תלת שכבתי

 

שכבת הבלאי: השכבה העליונה של פרקט תלת-שכבתי נקראת שכבת הבלאי, אשר עשויה מעץ באיכות גבוהה המספק לריצוף את העמידות, היופי וההתנגדות לבלאי. עובי שכבת הבלאי משתנה בהתאם ליצרן, אבל בדרך כלל היא נעה בין 2 מ"מ ל-6 מ"מ. את שכבת הבלאי ניתן ללטש ולחדש מספר פעמים כדי להאריך את חיי הריצוף.

 

שכבה אמצעית: השכבה האמצעית של פרקט תלת-שכבתי עשויה בדרך כלל מעץ רך או דיקט ומספקת לריצוף יציבות, חוזק ועמידות. השכבה האמצעית גם מסייעת למנוע ריצוף עקום או כיפוף שלו, אשר יכול להתרחש עקב שינויים בלחות או טמפרטורה. עובי השכבה האמצעית יכול להשתנות, אבל זה בדרך כלל נע בין 9 מ"מ ל- 12 מ"מ.

 

שכבה תחתונה: השכבה התחתונה של פרקט תלת-שכבתי עשויה גם היא מעץ רך או דיקט ומשמשת כשכבת גיבוי לריצוף. השכבה התחתונה מספקת יציבות נוספת לריצוף, מסייעת למנוע עיוות ומוסיפה עמידות כוללת. עובי השכבה התחתונה יכול להשתנות אך בדרך כלל נע בין 2 מ"מ ל-4 מ"מ.

 

איך לבחור את הפרק הנכון לכם?

 

בחירת הפרקט הנכון בעל שלוש השכבות עבור השטח שלכם יכולה להיות משימה מרתיעה, אז מה עושים? חשוב לקחת בחשבון מספר גורמים כדי להבטיח שתבחרו את אפשרות הריצוף הטובה ביותר. הנה כמה שיקולים חשובים שיש לקחת בחשבון:

 

פונקציונליות חדר: קחו בחשבון את הפונקציונליות של החדר שבו מותקן פרקט שלוש השכבות. עבור אזורים בעלי תנועה גבוהה כגון כניסות וסלונים, בחרו שכבה עבה יותר כדי לעמוד בעומס. עבור חדרים כגון חדרי שינה או משרדים, ניתן להשתמש בשכבת פרקט דקה יותר.

 

אסתטיקה של עיצוב: פרקט תלת-שכבתי מגיע במגוון צבעים, גימורים ומרקמים. בחרו אפשרות ריצוף התואמת את העיצוב והסגנון של החדר שלכם. צבעים בהירים יותר יכולים לגרום לחדר להיראות גדול יותר, בעוד צבעים כהים יכולים ליצור אווירה חמימה ואינטימית.

 

תקציב: פרקט תלת שכבתי זול יותר מאשר ריצוף עץ מסורתי, אבל המחירים יכולים להשתנות בהתאם לאיכות ולעיצוב של הריצוף. הגדירו תקציב עבור פרוייקט הריצוף שלכם ובחרו אפשרות פרקט תלת-שכבתית המתאימה לתקציב שלכם.

 

תחזוקה: שקול את דרישות התחזוקה של אפשרות ריצוף פרקט תלת-שכבתית שתבחר. גימורים מסוימים, כגון משומנים או מוברשים, דורשים תחזוקה רבה יותר מאחרים, כגון לכה או מוכתם. בחר סיום שמתאים לסגנון החיים ולהעדפות התחזוקה שלך.

 

תחזוקת פרקט תלת שכבתי

 

תחזוקה של פרקט תלת-שכבתי היא קלה יחסית, ותחזוקה נכונה יכולה לעזור להאריך את חיי הריצוף. הנה כמה טיפים לשמירה על פרקט בעל שלוש שכבות:

 

תחזוקה יומית: באופן קבוע לטאטא או לשאוב את הריצוף כדי להסיר לכלוך ופסולת שיכולים לגרד את פני השטח. השתמש בסמרטוט או בד מיקרופייבר כדי להסיר את כל הלכלוך או האבק שנותרו.

 

תחזוקה תקופתית: בהתאם לסיום רצפת הפרקט בעלת שלוש השכבות, ייתכן שיהיה צורך בתחזוקה תקופתית. גימורים משומנים או מוברשים עשויים לדרוש טיפולי שמן או שעווה נוספים כדי לשמור על המראה שלהם, בעוד גימורים מצופים או מוכתמים עשויים לדרוש ניקוי מדי פעם.

 

תיקון ושחזור: אם רצפת הפרקט בעלת שלוש השכבות ניזוקה, כגון משריטות או שקעים, ניתן לתקן או לשחזר אותה. זה עשוי לכלול שיוף וליטוש מחדש של שכבת הבלאי כדי להחזיר לה את המראה הרצוי.

 

מניעה: מניעת שחיקה ונזק יכולה לעזור לשמור על המראה ואריכות הימים של רצפת הפרקט בעלת שלוש השכבות. השתמשו ברפידות רהיטים כדי למנוע שריטות ושקעים, והימנעו מללכת על הרצפה עם עקבים גבוהים או נעליים עם סוליות קשות.

 

פרקט תלת שכבתי מחיר

 

המחיר של פרקט תלת-שכבתי יכול להשתנות בהתאם למספר גורמים, כולל איכות העץ המשמש, עובי שכבת הבלאי, ועיצוב וגימור הריצוף. בממוצע, פרקט תלת-שכבתי זול יותר מרצפת עץ מסורתית, עם מחירים הנעים בין 100 ל-300 שקל למ"ר.

 

כמה אפשרויות פרקט שלוש שכבות יוקרתיות עשויות לעלות יותר מ-300 שקל למטר מרובע. בנוסף, עלויות ההתקנה עשויות להשתנות בהתאם למורכבות הפרויקט ולמיקום ההתקנה.

 

חשוב לקבוע תקציב לפרויקט ריצוף פרקט תלת-שכבתי ולבחור אפשרות ריצוף המתאימה לתקציב זה. בנוסף, שקלו את העלות האפקטיבית לטווח ארוך של פרקט תלת-שכבתי, שכן העמידות ואריכות הימים שלו יכולים להפוך אותו להשקעה חסכונית בטווח הארוך.

יוסי שוורץ מומחה לפרקטים וחיפויים
יוסי שוורץ
שלושת העולמות

מנהל מקצועי של פורום פרקטים

חברת שלושת העולמות מובילה בתחום החיפויים, פרקטים, שטיחים, פי.וי.סי, מדה מתפלסת, מיקרוטופינג מעל ל-30 שנות עשייה. בחברה מתמחה במכירת חומרי חיפוי בסגנון שונה וייחודי וכן בהתקנתם בבית העסק/לקוחות פרטיים – פרקטים במחירים משתנים, שטיחים מקיר לקיר איכותיים, ובצבעים מרהיבים המותאמים לכל בית עסק או לקוח פרטי וכן פי.וי.סי בשלל צבעים ומדה מתפלסת. למידע נוסף על החברה ופעילותה

שאלות גולשים מהפורום בנושא פרקט תלת שכבתי

פרקט תלת שכבתי

האם ניתן לחדש פרקט תלת שכבתי?

הודעות בפורום פורום פרקטים 23/01/2020
רכיבים של פרקט תלת שכבתי

רציתי לדעת מה הרכיבים של פרקט רב שכבתי והאם הסוג הזה יכול להתאים למשרד? תודה

הודעות בפורום פורום פרקטים 04/05/2019
פרקט תלת שכבתי וחיות מחמד

רציתי לקבל חוות דעת פרקט רב שכבתי, מה האיכות שלו. יש לנו כלב וחתול, מאוד חשוב לנו שהריצוף יהיה עמיד בפני כל מיני נזקים שהם עלולים לגרום להם המון תודה.

הודעות בפורום פורום פרקטים 15/02/2019
רוצה מידע פרקט תלת שכבתי

שלום הילה הציעו לנו לרכוש פרקט תלת שכבתי, מה ההיתרונות שלו? אמשח אם תפרטי בעניין שי

הודעות בפורום פורום פרקטים 20/01/2013
פרקט תלת שכבתי

היי הילה מה נשמע? תוכלי להסביר לי מה זה פרקט תלת שכבתי? ואם הוא דורש תחזוקה? הוא נחשב אמין יותר? תודה שי

הודעות בפורום פורום פרקטים 26/12/2012
מחיר 1 מ"ר פרקט אלון תלת שכבתי

שלום, מי יוכל לומר לי כמה עולה 1 מ"ר פרקט תלת שכתבי אלון אמריקאי בעובי 2 ס"מ

הודעות בפורום פורום פרקטים 27/05/2015
התקנת פרקט

האם ניתן לבצע התקנה עצמאית או צריך מתקין מקצועי לפרקט תלת שכבתי.

הודעות בפורום פורום פרקטים 25/05/2020
התקנת פרקט

האם ניתן לבצע התקנה עצמאית או צריך מתקין מקצועי לפרקט תלת שכבתי.

הודעות בפורום פורום פרקטים 25/05/2020