enter-article מחירון דקים - מרכז פרקטים ארצי

מחירון דקים


מחירון דקים
 
 

מהגינה בחצר ועד הטיילת בנמל, דקים הוא המשטח היפה ביותר שאפשר ללכת עליו



עוד מעט יגיע הקיץ ונצא אל הגינה להנאות משמש חמימה ונעימה. יהיו מי שישבו על הדשא הירוק, אחרים בוודאי ישבו על כיסאות שנמצאים על רצפת בטון קשה, אחרים יוכלו לראות את הגינה שלהם מהדקים שמותקנים בגינתם.

במאמר זה נציג בפניכם את עלויות התקנת דקים וכיצד ניתן לחסוך בהן.
מחירון דקים זה מבוסס על ממוצע של מחירים מחנויות שונות, ועל כן יש לקחת בחשבון שתיתכן סטייה מסוימת לכאן או לכאן. יש לציין עוד, שהמחירים יכולים להשתנות בהתאם לחומר, שטח וכן בהתאם לעונה. 

 
מחירון דקים על פי  סוג הדק
 
ישנם מספר סוגים של דקים, אלו שונים זה מזה בסוג העץ שלהם. סוג העץ יכול להיות שונה הן בעוביו, צבעו, חוזקו, ועיצובו. מחיר דק מסוג עץ מסוים, מדגים עד כמה העץ חזק, נשמר היטב ומחזיק מעמד לאורך שנים. 

דק איפקה טבקו יכולים לעלות לנו בין 500 ל550 שקל למטר ריבועי. במידה ואנו מבקשים להוסיף או להגביהה אותם, אזי שנשלם עוד 50 שקל על כל 10 סנטימטר נוספים. 

דקים מסוג טיק בורמזי לעומת זאת עולים בין 1000-1300 שקל. מדובר בעץ מיובא חזק שמחזיק מעמד זמן רב ואיננו נשחק או נסדק בקלות. גם כאן מחיר הגבהה או תוספת מגיעה ל50 שקל על כל 10 סנטימטר נוספים.

דקים מסוג ארז עולים מעט פחות, מחירם נע בין 750 ל1000. ארז נחשב לאחד העצים הפופולארים לבניית דקים, גם בגלל עיצובו וגם בגלל עוביו.

דקים מסוג אורן נחשבים אף הם פופולארים בארץ (מגיעים עם אורן 33 מ"מ ואורן 25 מ"מ)  דקים מסוג זה עולים בין 300 ל400 שקל למטר ריבועי. גם כאן תוספת של 10 סנטימטר או הגבהה של הדק עולה 50 שקל.

ישנם גם דקים עשויים אורן 25 סנטימטר שעולים מעט פחות, בין 250 ל300 שקל על מטר ריבועי. מדובר בדק צר ורזה יותר. 

 
כיצד ניתן לחסוך בזמן רכישת דקים

 
ישנם מספר גורמים שמשפיעים על מחיר דקים. ההשפעה העיקרית היא סוג הדק והחומר ממנו הוא עשוי, לאחר מכן מיקום התקנתו, אם מדובר באיזור קשיח (בטון) אזי שההתקנה תהיה זולה יותר מאשר בגינה או במקומות גבוהים שדורשים שימוש במנוף. ולבסוף מועד ההתקנה.

כפי שצוין בתחילת המאמר, בעלי גינות או גגות רוצים להגיע לקיץ מוכנים, מכאן שחודשי האביב הם חודשים עמוסים, להבדיל מהחורף או הסתיו. ניתן לחסוך בעלויות התקנת דקים במספר צורות, ניתן לרכוש את העצים באופן עצמאי דרך מחסן ולא דרך המתקין, ניתן לרכוש דקים דומים בעלי תכונות דומות לאלה שאתם מחפשים אך לא את הסוג היקר ביותר, במידה והינכם בעלי ידיים טובות, אל תהססו להתקין לבדכם את הדקים וכך תחסכו בעלויות ההתקנה. קחו רק בחשבון, שזה ידרוש זמן והשקעה, אך לפחות תגיעו לקיץ מוכנים.



מחירי דקים תלוים בעץ ממנו הם עשויים, בשטח ובעלות ההתקנה




עוד באותו נושא

פרקט עץ – כל מה שאתם צריכים לדעת

פרקט עץ – כל מה שאתם צריכים לדעת

אנחנו מדברים כל הזמן על פרקטים, רואים פרקטים, הולכים עליהם, הגיע הזמן שנזכיר לעצמנו מה הן התכונות של פרקט עץ, כמה זה עולה ואיפה הוא מתאים לנו....

שטיחים מודרניים בעבודת יד

שטיחים מודרניים בעבודת יד

השטיחים המודרניים של זיוה טור בעבודת-יד, נמצאים  בשוק כבר 30 שנה, הם משתנים בהתאם לסגנון שמשתנה, אך תמיד נשארים מודרנים ושומרים על עיצוב...

מדרגות עץ - כשהטבע נכנס הביתה

מדרגות עץ - כשהטבע נכנס הביתה

תבנו מדרגות רגילות בבית ותתנו לו מראה יוקרתי, תבנו מדרגות עץ בבית והנה לכם מראה ייחודי בכל סרט מפחיד יש מדרגות עץ ארוכות המובילות...

פרקט למינציה – קווים לדמותו

פרקט למינציה – קווים לדמותו

כל אחד מאמין שמה שהוא הולך לקנות הוא תמיד טוב יותר ממה שיש לאחרים. בעניין של פרקט למינציה – כולם פשוט צודקים פרקט הוא ללא שום ספק הרגשה של יוקרה....

בואו להכיר את הילה מ"יוריסטה" , מנהלת הפורום שלנו

בואו להכיר את הילה מ"יוריסטה" , מנהלת הפורום שלנו

הילה, בעלת עסק לפרקטים שעובד כבר למעלה מ-60 שנה. ממליצה בחום על פרקט למי שמאס בשואבי האבק. וכן, היא מנהלת הפורום שלנו. בואו תכירו..כיצד הגעת לתחום,...

string(16) "categoryדקים"